Saturday, June 09, 2007

sessi ice breaking...

lapar. lauk dah ada. nasi dah ada. tinggal nak makan jer. tapi malas. malas dah sinonim dalam hidup aku. tapi tak semua melayu malas. tapi kenapa melayu seringkali dikaitkan dengan pemalas? aku pelik. Islam xpernah ajar untuk malas. tapi hakikatnya melayu memang malas kah? terpulang. yang penting aku selalu malas. buktinya, bapak aku kata aku malas. bile bapak aku kata malas tue, memang betul sangat. tiada yg lain selain betullah statement tu. tak perlukan signifikan p=0.05. memang hipotesis nul aku direject bulat2 tanpa error type i atau error type ii. takkan aku sorang melayu malas ley effect serumpun bangsa melayu lain. kesian kat melayu yang tak malas. walaupun kaum asal tanah melayu ni org asli. depa dulu pun malas gak. para serajawan yang kata. bukan aku memandai kata. depa dulu idup cam org nomad pindah penempatan bile sumber makanan dah zero. bile abih lagi sumber, pidah. senang. depa malih nak cucuk tanam atau ternak lembu. jadi pindah memindah jer. tapi la ni, depa dah maju. masuk uni lagi. kagum aku. bangkit semula. kebangkitan tu penting. elemen ni dan makin lenyap dalam serberum aku. asyik lena dibuai mimpi fatamorgana aku jer. alpa. aku dah tulih panjang2 ilang kenyataan nie. blog ni pehal. bukan senang aku ader masa nak tulih blog ni. sesuka ilangkan. ke ayat ni ley buat aku masuk I.S.A. mmemain jer. aku ngarut. so ayat ni tergantung. the road not taken yang aku kene blaja masa tingkatan 4 ke 5. sama ada nak ikut jalan org yang dah biasa lalu atau nak explore jalan yang baru. ntah. aku ikut mana cepat sampai je. masa tu emas. patut ar aku suke buat keje lelambat sebab makin lama aku gune masa untuk siapkan tugasan, makin ber'harga' la tugasan aku tue. faham? tak faham? abaikan aja. bagus gak depa tambah subjek literature tuh. sekurang-kurangnyer aku yang malas ni kenal gak poet sonnet 18 tuh. selain tau pasal syair syaid Qutb yang baca memang menusuk ke kalbu. takde flow entry aku ni. ikut dan (baca loghat kedah) aku je. lain kali aku bubuh syair syaid qutb tue. baca dengan penuh penghayatan. faham. nangis. pernah baca? tak nangis pun. tak rasa papepun? senang je. keras ati la tue. aku yang judgemental. perkataan judgemental ni memberi 1001 makna kepada aku. huhu. kelakar. sampai sekarang tak story tu tersemat kemas dalam hati. tak cerite kat sesiapa. bagus gak daya penahanan aku. tak perlukan any pain killer untuk ilangkan. serangan radikal bebas yang berkeliaran kat body aku hapuskan ngan coklat seguni. nape coklat? ada antioksidan kah dalam coklat? bukan antioksidan ada dalam buah-buah, sayur-sayur. ntah. mungkin aku buat teori sendiri. sape pernah baca komik gempaq? aku baca la dedulu sebab adik aku beli. ni adik aku tak beli, tak bacalah. cerita x ikut flow lagi aku ni. ya. berbalik kisah manga gempak tuh. aku paling suke kouru nyer. tapi aku bukan nak cerite pasal die pun. aku teringat ada watak Be-Pop tue. muke dia penuh ngan jerawat. ada skali tu, cikgu die nak gambarkan keadaan bulan yang bulat dan penuh kawah2. bebudak biasala lambat sket ar bab2 nak imagine nie. pastu bile kate surface bulan tue macam be-pop, sume orang x blur langsung. memang dapat tangkap ar pic of d bulan. ape main point aku sbnarnyer ni? ya. aku nak kata muke aku macam be-pop skrang ni. kalo ader cecikgu sains yang susah sangat nak explain bulan tuh, panggilah aku untuk tujuan A.B.P (alat bantuan pengajaran). F.O.C. tak perlukan apa-apa P.O pun. free delivery. aku ngarut lagi. emosi tak bape nak betul ni. fius kat medula oblogata kata terloose sket. tu yg kurang daya imbangan ni. bosan lak tak masukkan gambar. biar entri aku penuhkan ngan gambar2. ingatkan nak penuhkan sampai 101 gambar. nanti la sambung. perut dah menyanyikan lagu ramli sarip dah. dulu lagu alleycats. tapi loga alleycats dah tada. perut aku automatik tukaq lagu lain.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home


I WANNA BE DIFFERENT, I WANNA STAND OUT,.... I WANNA BE ME

"FReiNds 'n FLowERs 'r MUcH 'dA sAMe, wHEn THey'rE TOGAther, soMeTHinG bEAutIful wILL hAPPen..." by ASMA' ALI