Monday, June 11, 2007

banjir









banjir. banjir duit. banjir kemiskinan. banjir org yg tidak faham Islam tapi kata faham islam. itu yang payah. kalau yang faham islam kata tak faham islam plak. kata ilmu masih kurang la. bile ilmu kurang, kite kene blaja lagi la. itu nasihat untuk aku sendiri gak. aku slalu kata ilmu kurang dan tak banyak. tapi aku tak pernah nak gie menuntut ilmu. kurang sangat ilmu. rasa kesian kat diri sendiri. last2 sehingga kita melantik pemimpin di kalangan org yang jahil untuk memimpin kita. dalam satu hadith di mana aku blaja mase ting 5, banyak2 hadith ni yang aku paling ingat. aku pun tatau nape. mungkin ade kene mengena ngan ilmu kot. bunyi nie gini, Allah tidak akan menarik ilmu dari seseorang tapi Allah akan mematikan org2 yang berilmu itu sehingga kamu melantik org yang jahil di kalangan kamu. lalu kamu mengikut apa yang disampaikannya. kita dah sampai ke tahap tu ke? ntah. aku tatau. org2 yang berilmu ni pun dah kurang. ramai gak yang meninggal. dah ar. nak stop. malas. aku pelik. nape aku blogging jer. pelik bin super-super pelik ajaib. dah nak stop. lepas ni dah tak nak update. nak hibernate. hibernate. dan hibernate sehingga jadi betul2 plump.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

terkesan ler kat aku gak.aku ni asyik ckp kurang ilmu xpi xnak pi tuntut ilmu yg kurang 2.takutnyer.k.mari ler kiter cari ilmu sama2x yea slagi masih ader kesempatan.k

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

just want 2 comment about your new kind of addicted.blog adicted.its ok to write in your blog 2 express your feeling.....k.just that.

12:17 PM  

Post a Comment

<< Home


I WANNA BE DIFFERENT, I WANNA STAND OUT,.... I WANNA BE ME

"FReiNds 'n FLowERs 'r MUcH 'dA sAMe, wHEn THey'rE TOGAther, soMeTHinG bEAutIful wILL hAPPen..." by ASMA' ALI